Programme
Hier finden Sie eine Zusammenfassung des Programms.
19:30 Uhr
Conference Warming
Panoramico Rostock, Warnowufer 64a, 18057 Rostock
(To join, please contact hannebolzeuni-rostock.)
08:30 - 09:15 Uhr
Registration /Welcome Tea and Coffee
09:15 - 09:30 Uhr
Welcome Address (Hanne Bolze, Katja Schmidt)
09:30 - 10:30 Uhr
Keynote 1, Grit Bergner: Into Picturebooks
10:30 - 10:45 Uhr
Coffee break
10:45 - 12:15 Uhr
Section 1: Picturebooks in primary school contexts
Chair: Nora Benitt
Constanze Dreßler, Stefanie Frisch, Annika Kolb & Axel Wunderlich: Literary learning in the primary EFL classroom?
Tomas Kos: Exploring the use of picture books as a resource during pre-service teacher training in CLIL to promote young learners’ double literacy
Nurjona Pinguri: Using Picturebooks to Foster Affective Engagement
12:15 - 13:15 Uhr
Lunch Break
13:15 - 14:15 Uhr
Keynote 2, Tobias Kurwinkel: Über Bild und Text im Bilderbuch‘schen Sinne
14:15 - 14:30 Uhr
Coffee break
14:30 - 15:30 Uhr
Section 2: Re-thinking Picturebooks?
Chair: Madeline Becker
Grit Alter & Thorsten Merse: Re-negotiating Readerships: Picturebooks in Secondary English Language Teaching
Markus Oppolzer: Between Focalization and Identification: Getting to Terms with Subjectivity in Picturebooks
15:30 - 16:00 Uhr
Coffee & Cake Break
16:00 - 17:00 Uhr
Section 3: (Selected) Types and Topics
Chair: Kristina Weber
Maria Juko: Teaching Little People About Big Dreams: Biographical Picture Books in the ESL Classroom
Hanne Bolze: “I can be patient”:Gardening as Gendered Care Work in Contemporary Picturebooks
19:00 Uhr
Conference Dinner
Blauer Esel am Hafen, Kempowskiufer 8, 18055 Rostock
(To join, please contact hanne.bolzeuni-rostockde)
09.15 - 10.45 Uhr
Workshop 1 (parallel sessions)
(I) Grit Bergner: The Art of Presenting a Story:A Practical Workshop
(II) Steffi Morkötter: Mixed. A Colorful Story – Einsatzmöglichkeiten des Bilderbuchs und Entwicklung von Aktivitäten zur Kompetenzförderung für den Englischunterricht am Ende der Grundschule / zu Beginn der Sekundarstufe
10.45 - 11.15 Uhr
Coffee break
11.15 - 12.45 Uhr
Workshop 2 (parallel sessions)
(I) Anne Hirschfelder & Katrin Schultze: Textlose Bilderbücher als mediale Formen zur Förderung von critical visual literacy im Englischunterricht höherer Jahrgangsstufen
(II) Lisa Ingermann & Maike Rettmann: “This hat is not mine. I just stole it.” Intermodale Bilderbuchanalyse und literaturdidaktische Potenziale von Jon Klassens I Want My Hat Back (2011) und This Is Not My Hat (2012).
12.45 - 14.00 Uhr
Lunch break
14:00 - 15:00 Uhr
Virtual Author Visit: Q & A with James Catchpole
15:00 - 15:30 Uhr
Closing remarks & Farewell